Monday, April 26, 2010

MiCROB yang misteri

microb..

siapa awak?

saya x pernah melihat awak..
saya x kan mampu melihat awak..
tetapi saya perlu belajar tentang awak..
saya.. dan rakan2 saya.. semua perlu tahu...
tahu nama awak
nama keluarga awak
apa yang awak buat
di mana awak tinggal

pelik kan?

kenapa saya perlu buat semua nie?
siapa awak sebenarnya?
saya sangat x faham la...
perlu ke saya tahu tentang awak?
perlu eh...
kalau perlu.. untuk ape???

microb...

why kenapa robert hooke boleh terjumpe awak pada 1665?
kenapa awak x menyembunyikan diri je waktu tue...
ape la awak nie...
awak x reti main cak-cak eh???

lihat la..
skarang, saya perlu tahu tentang awak
banyak perkara tentang awak telah dibukukan
dalam banyak bahasa
awak bangga eh...
bangge la tue...

microb...

pasti awk sangat bangga dengan diri sendiri..
bukan sahaja dibukukan,
ramai mahasiswa berjaga malam untuk berkenalan dengan awak...
ramai ahli saintis tidak pulang ke rumah untuk buat kajian tentang awak...
ramai cendiakawan bertukus lumus untuk menemui perkara baru tentang awak...
malah
banyak universiti yang menjalankan quiz, test dan exam
agar pelajar mereka mengenali awak
pasti awak sangat bangga kan..

microb..

saya x kenal awak..

saya x tahu awak siapa..

saya x tahu kenapa saya perlu tahu segalanya tentang awak..

apa yang pasti, saya perlu meneruskan kajian saya tentang awk malam ini, esok pagi.. sehinggalah pukul 2 petang esok...

kerana 2 petang esok, saya akan diajukan dengan pelbagai jenis soalan tentang awak...

pasti awak bangga kan?

microb...

semoga kita berjumpa dalam keadaan yang menenangkan esok hari...
douzo yoroshiku~

ikhlas,
budak yang akan menduduki peperiksaan akhir semester microbiology pada dua puluh tujuh april duapuluh sepuluh jam 14:15

p/s: anda yg membaca, doakan saya!!! ;) termasuk awk... microb yg misteri...

2 comments:

  1. done!!!we've completed our microbe paper!!!!
    lega rsneye~
    next,anatomy..
    hihi..say gudbye 2 microbiology 4 d time being^^
    wuteve it is..we must not giv up!!fighting,adikku!!!!
    3 more..n den..we can go home =))))
    <3 u!
    nukilan psl microb ni mmg real lah!

    ReplyDelete
  2. wahai microb..
    awk tak perlu berbangga..
    saya tak tergila2 kan awk pown..

    ;p

    ReplyDelete