Wednesday, August 18, 2010

T.M Gracious

Assalamualaikum
alhamdullillah, hari ni aku masih bernafas, di hari kelapan Ramadhan.
sama-sama lah kita berdoa agar amalan kita di bulan ini diterimaNya.
dan sama-sama lah kita berdoa agar kita mempunyai kekuatan untuk melipat gandakan amalan kita di bulan mulia ini.

aku penat sebenarnye, rase macam tak sempat bernafas.
tapi..
walaupun kelas dari pagi sampai petang, aku tak rasa lapar.
alhamdulillah..
cuma rasa penat.
biase la kot kan..

isnin lepas, kelas bel [english]
macam biaselah, madam aku, cerita bende2 yang blaku kat sekeliling kita,
madam aku mmg suke buat macam tu, lpas tu dye nak dgr komen dari students dye.
dye mmg suke develop critical thinking budak2 dye, itu yang aku nampak la
aku suke la dye, dye tak pernah terima atau tolak pendapat orang
dye nak dengar
cume yg scary-nye bile dye persoalkan balik pendapat yg dikeluarkan
kalau kau betol2 strong, kau dapat la convince-kan
tapi kalau yg bagi pendapat stakat 'rase' , cakap2 cenggitu jek..
bepeluh siket la~

ape yang mnarik dalam klas bel 2 hari lpas..
madam ada introduce beberapa buku mnarik kat dalam klas
ada macam2.. sume mnarik..
ak sempat tgk 2 buku jek
satu dari penulisan harun yahya, and satu lagi buku mohammad yasin owadally
dua2 buku ni mmg cukup mnarik bagi aku
buku harun yahya aku paskan kat org dulu, sbb ada 1 buku beliau yg aku pinjam kat library, x sempat nak habes bace lagi kat rumah
buku yg satu lagi ni tajuk THE GREAT BOOK OF MIRACLES
buku ni adalah koleksi beberapa bukti kukuh yang ditunjukkan dari alam sekitar kita sendiri tentang kebesaran Ilahi
natural proof gitu...
aku da ade buku ni dulu, tapi dalam bahase melayu la..
tapi dulu.. biase la kecik2 lagi kan..
aku tgk gamba jek la, aku x bace pon
yg ni aku bace
SubhanAllah..
penerangan dan penjelasan penulis buku ni pon bagus
aku puji la beliau, dan kisah2 yg beliau dapat ni

aku teringat time sem lepas..
aku, azi dgn is ade youtube beberapa video tentang kebesaran Ilahi
mmg macam2 keluar
dari macam2 aspek
haiwan, tumbuhan, alam, manusia
semua ada bukti tersendiri
semua ada kejadian dan kisah2 tersendiri yang menunjukkan bukti kebesaran Ilahi
bencana alam skalipun
dalam satu daerah, yg seluas luas daerah
yang dilanda bencana alam
hancur sehancur-hancur nye
macam padang jarak padang tekukur
cume yg tinggal adalah sebuah masjid yang suci
SubhanAllah
yg ni mmg x dapat nak sangkal la kebesaran dan keagungan Ilahi
musuh2 Islam pun x boleh nak kata kite edit gambar ke ape
(sbb dalam gambar2 buah buahan yang tertera nama 'Allah' dan 'Rasulullah', gambar2 pokok sujud, pokok yang berbentuk kalimah Allah.. ada jugak yang mempertikaikan benda tu edit)
tapi yg ni mmg sah2 bukan edit
sbb mmg sah2 benda tu betul!
kalau dah musuh Islam kan.. macam2 komen la dye bole cakap.. kite kene berhati hati jugak, dyerang nak uji kte jugak sebnanye tu..
back to the story, si is kawan aku ni..
aku x sangke la dye akan bwat camni
dye ckp
'ni agame kite, agame depe cemane pulak eh? cube kte tgk sat bukti2 yg depe ade..'
aku x terfiker pon nak carik agama lain punye natural proof, since aku dah tgk byk sangat bukti kekuasan Ilahi, aku mmg yakin yang ini adalah agama kebenaran, so bwat ape nak tgk yg lain?
bagus gak is terfiker nak carik,
aku pon dupdapdupdap..
mmg ade byk video pon pasal 'bukti' kebenaran agama mereka
tapi semua video tu interview org jek
how a person dapat peace lepas menganut agama tu..
yadayada~~
so..
cam tu la..


from the verses of Quran...

"We will show them Our Sign in all the regions of the earth and in their own souls, until they clearly see that this is the truth"
(Al Quran 41:53)

"God will always shows you His signs, and which of His signs will you deny?"
(Al Quran 40:81)


dan ayat yang sering diulangi dalam surah Ar-Rahman..

"Then which of the favours of your Lord will you deny?"


"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"



sekian.
wassalam.

2 comments:

  1. ak nk share sket vid ni..
    slamat mnonton..moge terkesan~
    http://www.youtube.com/watch?v=Vlrb1rOT36o

    ReplyDelete
  2. wah, mentimun da makin maju, i like ur new entry, ada kematangan sikit... hahaha. da besar pun budak sorang ne... (uh,im crying...)

    ReplyDelete