Friday, February 11, 2011

13 budak nasheed warna warni

semalam ada ceramah sempena maulidur rasul kat dewan besar. peserta imam muda yang terkeluar time minggu kelapan tu yg bagi ceramah. aku x tgk pon imam muda, ak xtau pon minggu ke brape siapa yg kluar, tapi brader ni asek citer pasal dye tekeluar time minggu kelapan jek. so aku igt dia as imam muda yg terkeluar time minggu kelapan, nama pon x tau ^^'

ceramah dia ok la, xlama sejam jek, tapi aku puas hati. sebab penyampaian dia bagus, aku pon senang hati dengar. isnin lepas ada gak ceramah. tajuk "uppsss jangan sentuh dulu" tapi ntah ape yg jgn sentuh dulu aku sendiri xtau... rasa cam rugi masa jea aku datang. xtau ke student now days busy? hahaha~

cewah. poyo. =='

yg bestnye smalam, lpas ceramah kelab kesenian islam ada buat persembahan nasheedddd <3 howyeah, lama x dgr nasheed. dulu time skolah dgr nasheed dari budak2 TOUCH HEART jea, maro fayad dgn gaya statik pegang mic 90 degree. hahaha~ rindu la nak dgr lagu faymes korang yg... ala aku x igt tajuk lagu tu, tapi yg korang bwat sendiri tue..

a.. yg ni yg ni:

"membela sebuah agama bagai menusuk duri ke dalam jiwa"

korang bwat sendiri kan lagu tu? feveret aku weh, donload la kat itunes kompem faymes : )

serious. ok xla itunes cam melampau. fb n youtube cukop.

manala tau hijaz records amek korang jadi artis depe ; )

ok back to menu, aku nak citer pasal nasheed smalam sbenaye. mula2 perkasyen yg org2 main alat2 muzik tu masuk. mule2 b4 depe main aku dah
"ala.. ni mesti xleh lawan bdk2 skolah aku"
[cewah sam mesti bangga ak ckp camni]
tp weh, best ouh, style cam marching band pon ada. x sangke aku bdk2 part 1 n 2 ni berbakat.
tp yg main tamborin tu still xleh lawan sam la.. dye paling style~ tabik2!! hahaha : DDD

pastu penyanyi2 masok. ramai gle beb. aku kira2..
"ala sebelas jek, still xleh challenge super junior"
pastu aku kire balik. pergh cukup. 13.
dyerang sume pakai baju melayu warne warni. aku bygkan dyerg joget sorry2 dgn baju tu.. hahaha srs comel ^^

ni aku lukis balik kedudukan bdk2 13 org tu: haa.. dalam 13 org tu mmg sume sware sedap, maro pon kalah. hahaha~
sume ada style sendiri la
tp feveret aku adik yg baju klabu tu [adik ke?]
aku xtau dyerg ni sem brape tp aku anggap sume adik2 jea la, sume muke baru jek
aiman zaidan pon ak x nampak [dia ahli klab ni, sware dia still sdap:) tp smalam dia xde plak. dah last sem kot, dah tua. haha]

haa.. back to adik kelabu tu
adik, suare adik memang manisss, sweet sangat boleh bikin hati cair<3
hhahaha : DDD
suara 13 bdk2 ni memang sedap, tapi dia pallleng mendayu
memang tenang bila dengar<3

paleng aku suka time dia nyanyi lagu endon ape ntah tajuk dia
yg
"Allah huakbar.. Allah Maha Besar.. kumemujaMu di..."

dia berjaya bwak lagu ni dgn style dia sendiri
kalau penyanyi asal dia dgr ni mesti bleh nanges
haha

adik baju klabu, next time kalau ada pesembahan lagi pos la kat wall fb mpp uitmpp yea. akak pasti dtg ~
cewah geli jea.
hahaha.
*istifar

em2. ini bukan perangai fatimah zahrah yg sebenar. entri ini hanya suka2 senang hati : )

hari ni IKRAM buat perkasa modul. alamak byk keje x siap lagi.. da last sem kan, serba salah lak x join, tp serba salah gak x siapkan keje.
dilema org las sem.

haha.

oklah.
saya harap semua saudara2 Islam dapat mendoakan dan sentiasa berselawat keatas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.
selamat menyambut maulidur rasul : )
sekian, wassalam.


***KISAH JAGUNG REBUS PETANG TADI: tadi makan jagung rebus. tapi dia letak susu manis. xbest2. jagung rebus paling best bila ada butter and garam secukupnya. dats all jagung rebus need. tampa kedua rencah istimewa ni jagung rebus xkan jadi hidangan yg enak sentiasa menjadi kegilaan peminat jagung rebus yg lain. dan kalau wujudnya elemen2 lain seperti susu manis, itu hanya akan men-spoil-kan rasa jagung tersebut. dah kalau jagung x manis x payah la rosakkan rasa jagung tu dgn pandai2 memaniskan jagung tu dgn ltak susu manis ke hape. choiii!
-sekian, peminat jagung rebus yg kecewa dengan rasa jagung rebus yg dimakan petang tadi. humph rm 1.60 aku T__________T xpe la, aku masih bershukur. ada org kat lua yg xmkn lansung. shukur2 dapat makan : )

No comments:

Post a Comment