Friday, August 24, 2012

She's Pregnant

Assalamualaikum,

Hai everyone, Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin! Semoga sepanjang tahun kita dalam keadaan baik, semoga Allah terima amalam kita, semoga Allah ampunkan dosa2 kita, aameeen~

So amacam raya? Tahun ni alhamdulillah aku rasa Ramadhan n Syawal aku improve, yaiy! Banyak gila gambar, nak cerita dari preparation sampai raya ketiga, tapi tak tau nak start dari mana, hahaha.

Gambar2 aku dah upload kat facebook, notification naik menggila 2hours after that, thanks to poksu lah, pergi like the whole pictures in the album, bhahaha :DDD

Anyways, sementara nak ambik mood untuk update blog pasal raya, aku tinjau2 timeline.. and aku perasan dena bahrin's tweet macam semacam je... so aku check blog dia. and memang betul pun jangkaan aku, she's pregnant! happy gilooo (xkenal pon org tu tapi boleh happy for her hahahaha) congrats dena!

and then aku pun scroll la entry2 sebelum ni, baru prasan ada benda aku tak tgk lagi, video ini



paling comel parents dia! comel sungguh!! dulu2 baca entry tu sekali lalu, pastu time tu macam preserve masa untuk buat something more important, so niat dalam hati untuk tgk video some other time, rupanya aku terlupa terus, kahkah. skarang baru tgk. see how sweet friends and family can be? ;)

aku post video ni, sebab nanti aku kawen aku nak u olls buat video ni untuk aku, boleh? hahahahahaha. nanti nak tunjuk kat hasan animator la, mane tau dia siap buat 3D untuk video seprais aku time wedding, fuyyo!!! and then aku yg duduk sebelah hasben time tu akan terharu gila mata berkaca kaca hidung kembang kempis tahan air mata untuk nangis.. macam si dena ni

gambar curik dari blog dia, sekadar contoh imaginasi aku yg bakal terharu. haha

aku prasan hasben dena ni cool gila, dalam semua gambar muka steady je, dena yg byk expression. they complete each other gitu, hihi.

tahun ni raya best sebab aku balik kampung jauh lebih awal compared to last year, aku dah pandai anyam ketupat (yaiyy!), aku memang betul2 tolong nenek kat dapur, aku pakai inai and inai turn out to be merah gila so mood jadi happy every time tengok jari sendiri haha, raya 1st until 3rd day memang sangat seronok makaaaannn je semua lauk sedap sampai balik shah alam pun aku teringat ingat kesedapan semua lauk masakan mak ayah pakcik2 n makcik2 (yep, dalam family aku lelaki pun pandai masak, lagi terror kot!), posted more card raya and everyone pretty much happy n appreciate it, siap buat dp lagi (aawww... u olls buat i terharu ;) and most importantly, I honestly feel like my Ramadhan this year improves compared to last year, so I feel like winning something, it's a win! alhamdulillah :)

kak shaz changed her dp to a picture of kad raya sent by me

azi changed her dp to a picture of me and her, doodled :)
[siap kaler tau, ada tone lagi, rajin betui aku time tu hihi]

ustaz don kata, raya ni satu kemenangan, so buat sesuatu yang boleh membuatkan kita gembira (selagi tak lari dari syarak) macam duit raya. aku pernah jugak rasa kenapa orang nak bagi duit raya time syawal, bagi la time ramadhan, bukan memberi amat digalakkan time ramadhan ke? malah dapat banyak pahala, tapi kenapa orang nak bagi time syawal? aku siap buat wishlist, dah kerja nanti aku xnak bagi duit raya, tp aku nak bg duit puase. haha. 

tp hari tu aku tgk 60minit bersama ustaz don, dia cakap raya ni satu kemenangan, kemenangan tu satu kegembiraan. kalau dengan memberi duit raya itu satu cara dia nak raikan kegembiraan dia, dia rasa seronok, dia nak memberi, so itu tak salah.

so nanti dah kerja aku nak bagi both duit raya and duit puase. hahaha

nana-imran-daniel, berbangge dgn hasil tangkapan masing2. hahaha.
[surprisingly ada lagi makcik2 aku yg bagi duit raya. selagi x kerja lagi selagi tu dapat duit raya katanya. bila dah jadi budak U, dapat duit raya RM3 rasa macam nak tergelak. haha. em. alhamdulillah, tq makcik2 n kazen2 lain yg bagi duit raye :) ]


aku rasa benda ni sama la jugak dengan kad raya. ada orang siap gelakkan aku kot aku mangat nak hantar kad raya. dulu2 aku slalu rasa macam, selagi aku xdapat kad raya, aku xyah hantar, selagi xdapat pecah kace pecah gelas, aku xnak balas HAHAHA. tapi this year aku buat kelainan. macam aku kata dalam entry sebelum ni, memberi lebih baik dari menerima. in my case, aku beri kegembiraan raya, and aku pun dapat kegembiraan RAYA! :D

walaupun ada antara diorang yg x balas, tp tgk masing2 ada yg tweet aku cakap terharu, ada yg ckp sweet, doodle comel gila, ada yg msg ckp akulah satu2nya org yg hantar kad raya n dia rasa memang terharu gila, ada yg siap kata aku dah makbulkan wish dia, ada yg siap tukar dp dgn gambar kad raya aku! somehow feedback diorang buat aku lebihh gembira :)

sebab tu orang kata kalau kita buat orang gembira, kita pun turut gembira :)

cewah. engkorang yg jeles tak dapat kad raya (aku tau ade, siap tweet aku, msg time raye pun ada HAHAHA) kan aku dah cakap, siape yg nak, sms aku alamat korang aku akan hantar. ni alamat pon xbagi, camne nak hantar, pastu bising2 jeles org lain dapat dia xdapat. lol.

k dah lah, dats all babai.

eid mubarak everyone!

No comments:

Post a Comment