Thursday, January 31, 2013

22 years of living

assalamualaikum.

amboi lamanyew tak update, lama sangat ni, last update cerita pasal apa tu, malunye bila baca balik. hihihihihihihi :p

anyways, i'm officially 22 now, hello adulthood, goodbye teenage dream. cewah.

curik gambar dari google hihi

tahun ni rasanya birthday yang sangat bermakna. sangat cool. sangat osem. mungkin sebab i expect less? or mungkin sebab i have tons of awesome friends? they're so cool and awesome, i wish i know them earlier, dapatla rasa terharu for 22 kali, hihi :D

so Alhamdulillah, thank you Allah for EVERYTHING!!!


kau hado? hahaha!


kita balas balik budi baik mereka hihi :)




so tiga kali sambut. seronok, sebab 

1) first celebration was done with my dip pharmacy friends. masa tu tengah exam, ye memang tengah exam week, bukan study week. and aku x expect orang nak sambut2 bday ke apa, asalkan wish dah cukup. sebab paper aku physics-18hb and organic-19hb tu. rupanya diorang dah plan awl2 and buat surprise masa 16hb. terharu ;') how tak selfish nye kawan2 aku, kawan mereka tak lupakan.

kadang2 bila exam, kita dah tak fikir apa, fokus 100% exam. tapi sebenarnya tak, exam bukan lah sebab untuk kita lalaikan or permudahkan hubungan dengan Allah, manusia, mahupun sesama makhluk yg lain :) exam, exam jugak, hubungan masih kena jaga :)

2) on 18th, lepas paper physics, budak2 ikram uitmpp semua turun dc sambut bday aku. walaupun ikram dah x ada di shah alam, diorang still ingat n celebrate bday aku, wuwuwuwu ;) walaupun ada yg dah nak balik, ada yg dari perak, ada yg x study kat uitm pun, turun padang ;) nampak? menjaga hubungan sesama manusia :)

3) baru2 ni, sambut skali dgn fatin. kawan2 aku sangat baik, dtg and catch up things. the feeling, the environment was alhamdulillah good :)  in the end masa balik i was like "baiknya semua orang~~~" hati aku rasa gembira :)

and in the end i learnt, not to judge people by anything. just jangan judge before you know her, before you live with her :) sebab honestly orang yg aku less expect untuk jawab soalan tu ialah orang yg pertama n bersemangat jawab bila ditanya "siapa solat kat sini?" (soalan nak ajak solat) wuwuwu menangis hati kecil ini. i thought she will not respond to the question, tanggapan itu meleset sama sekali. wuwu.. *shame dgn diri sendiri. may Allah bless her ;) may Allah bless you!!!

okey, enough with birthday celebrations. tahukah anda hassan al-banna telah memulakan gerakan ikhwanul muslimin di awal umur 20-an? saya juga awal 20-an, tapi saya tiada anak usrah lagi. haha *shame. 3 kali celebration ialah umpama 3 kali peringatan tentang usia, di tahun ini sahaja.

honestly aku x berani nak bawak usrah, dengan ilmu aku yg ciput, kecil sekecil zarah ni, mana mungkin. tp aku aim nak ada, at least one. but not now, aku sendiri x rasa aku akan bangga kalau aku ada kakak usrah macam aku ni, haha. seriously :( tp hari tu pg daurah, ada sorang tu sebaya aku, dia ada usrah sendiri, n team usrah dia sebaya dengan dia, lead 2 halaqah pulak tu! dah la amek engine. power betul. aku sendiri dah tgk cara  dia bercakap, kagum. #inspired. so aku tak patut bagi alasan, aku patut gear up, kurang ilmu? tingkatkan ilmu!!! 

cewah, bersemangat kemain.

and aku jumpa kakak usrah kepada kak hira(kakak usrah aku) she was so funny, but she managed to grab everyone's attention, penyampaian jelas, bagus. #inspired lagi. dia panggil aku cucu usrah, sbb aku anak usrah kepada anak usrah dia. lol.

in the end aku rasa usrah and dakwah ni macam MLM, kau ada seorang ketua, and kau ada orang bwh kau,  yg bezanya cuma usrah TIDAK mempertaruhkan wang ringgit, tp apa yang kita buat insyaAllah akan meningkatkan saham di akhirat :) best kan? and 1 more thing, kita tak belajar dari yg atas sahaja, tapi bawah jugak, sebab dalam usrah ada give and take, kakak usrah bukan sorang je yg cakap, semua ada peluang utk menyampaikan. semua orang sama :)

esok insyaAllah aku akan start kerja kat tempat jual dadah tu. pharmacy la, korang fikir apa? hahaha. alhamdulillah, sebulan pun jadi la hehe :) doakan aku :)

utk engkorang yg tak kerja, aku bagi satu series best korang boleh khatamkan series ni. tengok tau! serious best! The Omar Series :)


have a nice february, have a wonderful life, have a great holiday everyone! cheers from shah alam! cewah. hihi

dats all, salam :)
-fatimah zahrah, xoxo.

No comments:

Post a Comment