Sunday, May 13, 2012

a rose for puan jamilah

assalamualaikum,

selamat hari ibu semua!!!

despite certain people sibuk mencanang tentang ketidak proper-an menyambut hari ibu, mak aku tetap excited untuk menjadi yang dirai.

so ape dosanya buat mak sendiri gembira kan?

jadi hari ni aku buat 3 benda, supaya cikgu jamilah rasa lebih gembira, gembira yg extra compared to hari2 gembira yg biasa aku buat dia gembira :)

1. wish her happy mother's day. pray for the best. kiss her on her forehead. and a loooongggg hug :-*

2. a lovely rose


3. and a special gift, tally counter :)




now, tally counter tu nampak macam jarang orang bagi untuk mother's day kan? tapi aku nak bagi.

tally counter ialah alat untuk mengira. kawan aku yg introduce benda ni guna untuk dzikir. interesting jugak, sebab kalau guna tasbih, susah nak bawak pegi public, nanti macam menunjuk pulak. kalau guna garisan yg ada kat jari ni, aku slalu terlupe jumlah yg aku dah kire =='

so tally counter sangat practical, even bila tengah dzikir, ada orang tibe2 datang and start conversation, aku still boleh sembang dengan dia, and then smbung counting dzikir, n then dia tanye soalan, aku boleh jawab, then sambung lagi dzikir. + tally counter sangat kecil, dan cumil, senang dibawa kemana mana :)

dapatkan skarang, rm 5 setiap satu, ada terdapat di masjid shah alam. cewah promote. aku x dapat ape2 komisyen pon, tapi aku promote sebab benda ni memang betul2 bergune :)
[rm 5 still boleh tawar, kalau ade skill la. hehe]

anyways, aku harap mak guna sebaik mungkin. walaupun dzikir tu benda kecil, tapi sangat2 bermanfaat. it's a sign on how much we love and remember Allah.

kalau nak masuk syurga Allah, itu cita2 yg sangat besar. bagi aku besar la, sebab aku lahir kat akhir zaman, bukan senang hidup dalam akhir zaman, environment sangat2 mencabar. tapi aku tetap nak jugak masuk syurga, sebab kat situ tempat paling best yg pernah dicipta sepanjang sejarah. n aku nak masuk dengan orang yang aku sayang.

so bagi satu kat mak, nanti mak boleh dzikir banyak2 ingat Allah, doa kat Allah permudahkan jalan untuk ke syurga.. nanti kat syurga boleh jumpa, kite jadi sebaye, boleh jadi best friend :) hihi

k dats all, wasalam. babai.

No comments:

Post a Comment