Friday, June 8, 2012

a short love story

assalamualaikum,

tadi aku try la usha tudung online, terjumpa fb page ni. pastu terjumpe blog pemilik page tu. blog boleh tahan, suke doodle2, memang aku stalk lah kan, haha. pastu terjumpa 1 entry mnarik ni. dia doodle pasal short love story.

ok mungkin ramai yang dah baca kisah ni, dan ramai la yg komen

"ouh romentiknya"
"wah dalamnya cinta jejaka tersebut"
"terharunya i baca.. i wish i could have one romantic bee ef like this.. awww.."

yada yada

to be honest, do you feel the same?

macam mana, seorang lelaki tu boleh dianggap romantic n sayang kepada kekasih dia kalau dia x reti buat pilihan kritikal dalam hidup? takkan la sebab sayang sanggup mati? ok lainla nak selamatkan nyawa perempuan tu kan. tapi.. kalau dia betul2 sayang, dia xnak hidup dengan orang yang dia sayang tu ke? tak contact sehari maksudnya mati? kenapa tak dia plan betul2 xcontact banyak hari pun xpe, sebab x halal lagi, so mujahadah lah lawan nafsu, ha kan Allah lagi suka, pastu plan kawin, Allah tambah suka, pastu kawin plan pulak berkeluarga, dapat anak bla bla bla teruskan kehidupan sampai hujung nyawa dengan ikhlas mendapatkan keredhaan ilahi kemudian sampai masa meninggal, masuk syurga hidup bersama selamanya~ ha kan bahagia~ ni la sayang.. hik :)

source: tumblr

"ala kemon la timah, cerita je kuuutttt"

cerita pun, tapi betul la aku cakap kan? ade ke macam ni romantik.. memang la kalau bercinta boleh buat seseorang buta, tapi bercinta takkan buat seseorang bodoh. unless orang tu tak matang. n aku rasa lelaki tu memang x matang. dan mungkin sebab tu la lelaki tu tak ada jodoh dngan perempuan tu, sebab dia tak reti untuk bertindak rasional dalam hidup. kan?

sebenarnya dari crita ni, kita patut ambil pengajaran penting..

kadang2 bila bercinta, kita akan ada possibility tinggi untuk bertindak mengikut emosi. mengikut hati dan perasaan. lantaklah nak jadi apa, aku memang sayang dia ni, sungguh! haa~~ don't make a permanent decision using temporary feeling. that's not good. ambil masa untuk tenang, fikir dulu, musyawarah, jangan sebab emosi, segalanya musnah... lelaki penting untuk mempunyai skill membuat pilihan dalam kehidupan. sebab dialah lelaki, dialah ketua. kalau benda penting pun x boleh fikir, susah nak nilai, payah la macam tu...

atau mungkin lelaki tu nak break relationship tapi xtau macam mana, so dia fake kan kematian dia? hahahahaha. fikir di luar kotak jap. haha.

yang penting nya, aku nak cakap kalau betul2 sayang, jangan jadi bodoh, tapi cerdikkan diri, cari akal cari jalan nak bahagiakan orang yang tersayang. ha macam tu.. itu barula romantik ;)

propose paling mahal ni :p 9gag pon kadang2 sweet jugak. hahaha

macam brader ni. penah jumpe x blog ni? aku baru jumpe tadi, kak tika share kat fesbuk dia. mana la nak jumpa lelaki macam ni lagi.. sob sob.. menangis aku baca.

http://abil4fauziah.blogspot.com

itu link dia aku bagi.

dan ini apa yang si penulis coretkan, mengapa dia wujudkan blog tu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Siapa sangka dalam sekelip mata atas kehendak Allah s.w.t & ujian dariNya, isteri tercinta telah di serang asma pada Jun 2011 yang telah menyebabkan beliau mengalami kerosakan pada saraf otak. Blog ini adalah sebagai rentetan kehidupan saya & isteri. Dear, blog ini warkah buat tatapan you apabila you sembuh nanti. Warkah ini adalah bukti kasih sayang takkan pudar (InsyaAllah). Kepada pembaca, doa & semangat dari kalian sangat kami perlukan.

dalam dia hadapi ujian tu, dalam dia sabar dan tabah jaga isteri dia sorang2, dalam dia tak kerja, Allah masih bantu dia ;)

terharunya bila baca.. semoga Allah permudahkan..

semoga isteri dia cepat sembuh, amin...

hmmm.. betul2 tabah.. ni baru betul2 romantik.. :)

ok lah saje je nak share. tapi kalau korang cakap cerita pertama tadi tu romantik pun xpe, ni pandangan aku je. semua orang ada pandangan masing2.. hehe :)

so selamat menyayangi insan yang tersayang~ aku pun xnak stop hug n kiss mak aku lah. biar dia tau anak perempuan dia yg sorang ni, sayang dia sangat sangat sangat sangat teramat sangat :p

ok nak makan rendang yg aku masak dengan mak. rendang mak sedap, resepi nenek, nanti aku pun akan masak rendang ni untuk menantu dia. bhahaha. cewah. kbai.

sekian wassalam..




* tapi bila fikir balik.. entah2 cerita short love story tu x habis diceritakan.. what if ending dia sebenarnya bukan tu? what if ending dia sebenarnya,
lelaki tu bangun dan buat surprise,
"chak! i saja je takutkan you, orang yang ramai2 datang ni, i jemput supaya mereka boleh jadi saksi" si jejaka kemudian melutut dan... "sayang, will you marry me?" -the end
ending macam ni ok skek ork? hahaha. mungkin org yang sampaikan cerita ni x cerita habis. mungkin. :)
*atau memang cerita dia macam tu.. sebab tu la short love story, sebab love story dia short je! make sense kan? aku xnak lah short love story, aku nak looooong. macam love story abilfauziah ni. tgk, suami dia ikhlas tolong isteri dia, Allah pun tlg dia, dalam kesusahan pun dia bahagia :) semoga Allah permudahkan, semoga isteri dia cepat sembuh, semoga bahagia sampai ke syurga, amin..
*dah pertengahan rejab.. cepatnya~ dah pertengahan jalan.. so kena lagi kuat. kena buat lebih sungguh2 tahun ni, nak buat yg terbaik, takut nanti x sempat ;( so jom semua letak target n work for it!  insyaAllah :)

source: tumblr

No comments:

Post a Comment