Friday, March 4, 2011

container baru dan kisah org atas

ini krim yg aku pakai

dan ini krim baru yg terdapat di pasaran


chess, dah la agak baru beli, tiba2 keluar brand new yg container dia chanteq. huh. kalau dalam gambar ni x nampak kot. tapi roomate aku ada sorang yg beli, cantek weh container dye. penutup dia kaler putih cam kristal. cis. asal x keluar time aku nak beli dulu?

humph. dah la senang dibawa ke mana2. jeles tol aku. yg aku beli kat atas tu dala besa dabak, nak bwk gi mana2 pon susah. patut la muka aku x cerah, x pakai consistently [cewah, kat rumah pon xde la pakai consistent sgt~ ]

humph
hish
huh huh

[ceh, ni mmg x puas hati btol ni]

xpe la che' temah... habiskan jela guna krim tu.. nanti beli la baru, ape de hal~~~

=='

*****************************

oke, ingat x aku ada pos pasal program nikah khitbah tu? penceramah dia sorang ustaz ni, kalau hampa dok utagha, hampa mesti eksaited bila dngaq nama bliaw. aku yg x knai ni pon jadi eksaited [sebab tajuk ceramah satu, and lagi satu pasai depa habaq kat aku dia ni mmg best habih aih] lpas sesi promosi, baru aku tau dia ni mmg faymes, video2 dia byk ada kat fb tuh...

sbenaqnya time nak bwat program ni kami berdepan dgn masalah dengan staff. ada la sikit masalah, tapi ustaz faymes tu pnya pasai, depa bg green light. siap soh perhangatkan lagi promosi!! tuuu diaaa~~~

on saturday, kami smua dok hias2 lp, mangat nih. oghang luaq dah jempot bdk poli pon kata nak mai. ustaz pnya pasai..

nak maghrib tu, tgh aku borak2 ngan rakan sekuliah aku, azi mai datang bilik.
"timah, mai sat! cepattt laaaa!!!"

muka dia mak aihhh... macam nampak hantu kak limah.

aku mmg rasa suspicious time tu. "aik padia ni??? awatla bdk ni camni, tlg la brita ni xdak kna mngena ngan cramah nikah khitbah, ameen. " bisikku dalam hati

"weh, ceramah esok batal!!!!"

....

"tadi en zack kol aku bla bla bla bla"

aku.. mmg susah nak pcaya... org atasan bataikan program ni. pasai apa? tuuuu aku xtau.

mlm tu, aku dpt msg dari pengarah klab, haabaq kat aku sroh stop suma kerja2 pasai program batai. n benda ni ada kena mengena ngan politik.

what????

oh-em-geee!

...

and kesudahanya, tp kampus carikan org baru, ganti ustaz faymes tu.
tajuk ceramah tukaq kpd AKU TERIMA NIKAHNYA.

kecewanya aku toksah nak kata la.

aku nak dngaq pasai nikah khitbah oleh ustaz faymes lagi klaka!

mlm tu, mmg ghammai dtg, tp aku bleh ghasa apa depa ghasa.

suma muka laiiin smacam ja pandang penceramah yg bukan depa harapkan.

ada makcik kat luaq, dtg uitm, dia tanya "ustaz xxxxx xdak aih?" bila dia tau ustaz xdak, dia tros balik.

aih, susah kalau org atas ni x bwat keputusan btoi2.

ikuuuuuuut ja apa oghang kata.

cancel last minute.

sumpah mlm tu time dia duduk depan stage as vip, aku rasa nak bakaq dia.
hahaha.

tp ni apa yg aku ghasa la, x zahirkan pon.

fine la, hang besaq hang bleh bwat apa pon.

fine la~~~~~






lain kali aku nak jempot YB dtg program, so nanti org atas xleh nak ckp apa. kalau dia cancel, dia pon malu.

dok main sangat politik, oghang nak sampaikan ilmu. ustaz xxxxx tak main politik aih. uitm shah alam tu siap panggil akhil haiyyy. akhil tu mmg trang2 sokong hat hijau, siap bwat lagu ntok biru [lagu saja2 la nak bwat lawak kasi org glak] awat lulus ok ja? ni nak bwat ceramah pasai nikah khitbah. benda baikk. lagi 1, bdk2 hang kluaq paper tangkap basah kes zina hang x bising pulak. aiii pelik aku.

heh.

2 comments:

  1. ADIK OI.. AWT CEQ DOK CAKAP UTAGHA NII.. MCM LAWAK JA BUNYI NYA.. HUHUHU..

    XPELA.. SUMENYE DAH LEPAS.. XKISAH LE PE TAJUK SKALI PON. YG PENTING ILMU YG KTE DPT TU. BAK KATA ACHU "XKRE LE SAPE PON PENCERAMAH NYE, YG PENTING APA YG DISAMPAIKAN NYE."

    OKENG?? DUN WAN SAD2 K.. HEHEHE.. [I NOE, U XDPT PLUANG NK TY SOLN MLM TUU.. I PON SAME DIK.. HUHUHU..]

    ReplyDelete
  2. kak : biaq pi la kat dia...
    tengah hangin satu badan tu...
    nak bg sejuk akak sua je eskrim mat kool...
    confirm senyap

    ReplyDelete