Monday, March 14, 2011

pendidik mendidik terdidik

aku ada byk assignment nak kene setel, test 2 n quiz da brator ntok nex week, kau x payah cari pasal dgn aku.

dah la amek mase ekstra 2jam, pastu nak sambung klas lagi 3 jam, kalau kau kat tempat aku ape kau rase? pastu nak ngamok2. slame ni u act professional and ajar students to act professional, sadly today kau x professional lansong!

and then nak marah2 bdk2---- pfft.

situasi: klas start on 8, presentation on 10, suppose habis pkol 12 but then ada lagi 4 klas x present. sir panjangkan masa, amek masa lepas klas, so in the end klas abes kol 1.50. and next klas plak pkol 2 until 5. okey, bdk2 x mkn, and kene tahan telinga dengan lecture for about 7 hours? that's torturing bhai~

so aku abes present before 12, by 12 aku bla la, mmg aku ada hak nak bla, klas da habis on 12. and then dye nak ngamok2 sbb klas x penoh. oh-em-gee!! bdk2 yg stay tu pon sbb dyerang x present lagi la weh, puhleeeeezzzzz!!!! if they were in our place, they would do the same!

tiba2 ble aku dtg klas ntok pkol 2, ada org kata dia nak bg 0 utk markah presentation bdk2 yg x stay.

-.-

kalau kau nak aku stay, ckp la 12-2 tu dikira klas, ada amek kedatangan. make it clear, kau x ckp pape pastuh kau nak amek masa org suka2 hati, kau igt org xde benda lain nak bwat ke?

hish.

and now nak suruh aku tulis surat plak. pandai. aku mmg SUKA SANGAAAATTTTTT org yg menyerahkan diri terhadap rules and regulation only sampai menyusahkan org lain.

lain kali plan la btol2, dah tau ada presentation untuk 8 group, mesti la 2jam x cukup.

and plssssss la, x payah la nak tunjuk diri tu garang sangat. jangan tanya kenapa budak2 boleh buat macam tu, instead tanya diri sendiri apa yg kau dah buat sampai budak2 boleh bertindak camtu.

kalau pendidik, cuba ikhlaskan hati untuk mendidik, bukan nak tunjuk diri itu terlalu terdidik.

maaf kalau terlalu x tapis dalam entry ni, aku bengang and aku x suka marah orang. so the best way, write it kat belog.

dah, babai.

*kepada org yg pinjam kamera aku pastuh rosakkan, sory la aku x boleh jwb msg kau. aku bukan pendendam, kau baiki jek kamera tu pastu pulangkan. aku tau kau x sengaja tapi kejadian yg tak disengajakan tu happens time ramai org tgh bwat pasal ngan aku. so make sure la camera yg suppose aku nak guna tapi aku bagi jugak kat kau untuk guna tapi kau jatuhkan and rosak tu dibaiki dengan elok. arachi?
*and lagi sorang, kelmarin nak crita, tapi time tu aku xde masa sbb siapkan assignment jadah si pendidik yg suka rules n regulation tu. so yesterday lepas siap i asked u to tell me the gosip, but then u asked me to finish my marketing plan pulak. i asked u to call me yesterday coz i knew today would be one hectic day. so when i said ''tell me'' just tell me. dah la baru siapkan assignment yg gila kena ikot rules benchmarking ntah hape, i need someone to talk so that aku x de la straight the whole day mengadap laptop bwat assignment. u know what, in the end aku tdo jek x bwat pon marketing plan sbb aku 1)bengang and 2)bengang. pagi tu bangun awl baru bwat m plan and then pkol 8 pegi klas pastu si pendidik ikut rules gile sampai menyusahkan ramai org tu pulak bwat hal.
xpela fine, xpayah crita. xpayah crita fine.
*aku x period. so jgn ckp aku post entry emo ni sebab aku ada period pain ke hormon x stabil ke hape. aku mmg tgh bengang and aku xnak spoilkan mood org sekeliling aku. so sorry nevva winter. xpe aku akn ok lpas 5 minit. nak luahkan perasaan x puas hati skejap je, kejap je.
*thanx. skarang aku dah lega.
*ok babai.

1 comment: